LördagSolen skiner.... äntligen får jag plantera

Åhhh, idag var det en utedag. Hämtade in utemöblerna från källaren och rengjorde dessa. Robin var såååå duktig och hjälpte till. Placerade ut dessa så att man nu kan börja använda dom. När vi höll på med detta så kastade jag ett öga på grannens baksida och såg.... en råtta!!!!. Jag har hört att det finns råttor i vårt område och vi har fått råttgift att placera ut på uteplatserna men jag har aldrig sett någon. Väntade på att få se denna rådis på vårt altan men kom sedan på att han (eller hon) kryper nog under vårt golv och ut på andra sidan. Japp, jag hittade spår av utgångar som jag genast täppte igen men olika saker. Får se om det hjälper nu... De är ju smarta lirare.

Jag kunde äntligen göra i ordning min lilla rabatt utanför mitt köksfönster. Jag planterade en blomma som heter Gladiolus som föresten var min mammas älsklingsblomma. Och så lite andra blommor som jag får skriva om senare. Skall även försöka bifoga lite bilder på mina "bäbisar" blommorna altså.......

Här kommer dom. 1 vecka senare

Dessa har jag planterat

                    

Och så här ser min lilla trädgård ut i dag 20080408

image16





All for now

Ingela

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0