En underbar helg i skärgården

Måste bara få visa er min underbara upplevelse i skärgården för ett tag sedan. Vi var 4 stycken som åkte med pendeltåg från stan till Nynäs för att resa ut med båt. Som vanligt har vi väldigt roligt när vi ses och folk trodde nog att vi redan hade börjat festa. Det var ju fredag. I Nynäs var vi på rökeriet och handlade skaldjur, mums..(kvällens middag). Resan kunde startat bättre. Vi fick vänta över en timme i Nynäs på försenade bussar och sedan när bussen kom så var det bara två stycken som skulle med båten. Jaja det kunde ju ha varit jag som ville med.

På båten var mackorna slut och vi var riktigt hungriga. Vi fick dricka öl och cider istället. Det gick tack vare tilltuggen, nötter och chips. När vi är framme är det mörkt. Middagen vart av efter kl 21.00. Det serverades rökta räkor och vanliga färska räkor, kräftor och rökt sik. Mums.....Det vart en sen natt. Jag somnade vid 3 tror jag.

Utsikten från mitt lilla hus där jag sov...




Helt sanslöst, man blir alldeles mållös. Jag satt och njöt på lördagsmorgonen av denna utsikt medan de andra fortfarande sov. Resten av lördagen åts det frukost och sedan plockade vi svamp... vi vart lyckliga över denna mängd.



Det räckte precis till en svampmacka till förrätt.

MEN väl ute i skogen var vi ca 50 meter ifrån dessa
              Gissa om vi stod still och bara tittade. Det var en älgko med 2 st kalvar.
De var tillsynes också ganska ointresserade av oss också.
Efter ca 3 timmar i skogen så lommade 4 stycken trötta tjejer hemmåt med väldigt lågt blodsocker. Alla var hungriga. Halv 3 åt vi en försenad lunch och sedan fortsatte det bara....
Mera mat till folket... vi åt och åt och åt och drack en massa goda drinkar. Denna kväll var också sen men inte lika mycket.

Söndagen erbjöd även den underbart väder och en fin resa hem....

En stor kram till dig B för att du är en så bra vän...  och tack till er andra som var med. Utan er skulle det inte varit lika kul.


Kommentarer
Postat av: Carola

Vilken underbar helg! O så gott med svamp.....

2008-09-30 @ 16:31:42
URL: http://mynameislola.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0