Mitt liv i ett nötskal

Idag började mitt liv som vanligt nuförtiden. Min underbara yngsta son vägrar lyssna och är allmänt nego. Otrevlig morgonhumör är bara en försmak av vad denna dagen förväntas att bli.

Åkte till jobbet fast jag borde vara hemma, bokade ett möte som behövdes och fick bort en sån där måste-görakänsla och det kändes bra. Träffade min allra bästa vän och hennes dotter i Kista och käkade världens godaste lunch Ceasarsallad med parmaskinka Tack Maddis och Nina för tipset. Gick runt i Kista och handlade lite till påskäggen. En liten speciell grej till Danne för att du alltid finns där för mig, min älskade son.

Väl hemma så läser jag Maddis blogg och hon tycker att jag är värdefull bara genom att vara JAG. Tack vännen, det är bland det finaste någon sagt till mig på länge. De orden behövde jag verkligen för min underbara Robin rusar genom huset och bara är frustrerad över något men vägrar och prata med mig. PRATA MED MIG, snälla Robin. Jag vill ju bara hjälpa dig. Tro mig, livet är ett helvete ibland med det går faktiskt över, och det går fortare över om man kan prata om det. Men varför lyssna på mig? Jag är ju bara en mamma och henne kan man tydligen behandla hur man vill.  Men snäll som jag är så väntar jag till det värsta har lagt sig för då brukar ju allt lösa sig. Fick också precis veta av Mickis att jag är bäst.

Tack Ingela, du är bäst glöm aldrig det. Så skrev hon. Tack så mycket. Väntar på att Matte skall komma nu så att vi får åka till landet. P.S Jag är lite engagerad i alla skrivelser om ombyggnationen av  Husby. Jag har lite blandade känslor om detta. Det är ju synd om de som inte får någon annan bra bostad att bo i men värdet på mitt radhus stiger om Husby blir fixat. Som sagt, lite kluvet. Och var ska mina barn bo när de ska flytta hemifrån? Kommer de att ha råd att flytta hemifrån? Hoppas det......

Till alla därute en jättetrevlig påsk

Kramar Ingela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0