Påsken är över

Ja, så är då påsken över. Hela familjen var samlad, ja det vill säga jag, gubben och våra tonåringar. Vi hade bästa vintervädret hela påsken förutom fredagen då det blåste snålt och snöade lite men solen tittade fram lite då och då. Många stunder på trappen med näsan i solen har det blivit. Fick för mig att ge killarna sina påskägg på fredagen istället. För att få ut mina film-tittande barn så gömde jag äggen utomhus men tänkte ju inte på att jag lämnade fotspår efter mig, hahah. Det vart busenkelt att hitta äggen men barnen kom ut i alla fall och de vart glada för innehållet.  Påskafton vart det ägg och lax och gott vin. Drog ut familjen på en riktig skogspromenad på påskdagen. Vi gick i skogar och på vägar och sammanlagt så gick vi säkert 1 mil. Hittade flertalet hus i skogen en bra bit på väg tillbaka till vår lilla by som var helt övergivna. Synd. I dessa stugor kan man verkligen göra vad man vill utan att någon ser eller hör. Ruggigt, skulle aldrig vilja bo så öde.

Det finns en del stugor till salu i vårt lilla samhälle och någon skall bygga nytt på en köpt tomt.. Det ska bli kul och se vilka nya grannar man får. Måste gå in och glutta lite och se hur folk har haft det i sina hus på mäklarsidorna.

Har även funderat en del över alla artiklar om denna "tyska" som ev har mördat barnen i Arboga och skadat deras mamma. Jag är ganska säker på att det är hon som gjort denna handling. Efter att ha följt denna historia i Aftonbladet så kan man ju konstatera att hon inte har alla celler på plats. Snälla människa, man blir sviken. Det tillhör vardagen. Din fd pojkvän har tröttnat och träffat en annan. Man får resa på sig och gå vidare helt enkelt. Annars finns det ju massor av kuratorer och psykologer som älskar att prata om andras liv och leverne och ge råd om de grejor man inte tänkt på tidigare, som att förhållanden tar SLUT. Det kanske vore något för henne. Vad tror du ??

Och imorgon så är det tillbaka till verkligheten igen. Nu väntar badet. Ha det gott..../ ingela

Kommentarer
Postat av: Madde

Jag tycker du har rätt angående henne. Visst är det tufft när det blir så, men man kan aldrig gå vidare om man bara hänger sig fast och inte försöker.

2008-03-25 @ 11:01:37
URL: http://tras.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0