Överkvalificerad eller underkvalificerad på samma jobb???

Hahaha... idag har jag äntligen fått kontakt med chefen på det jobbet som jag anmält intresse till. Rubriken säger allt tycker jag. Och visst kan jag hålla med. En stor del av jobbet är jag överkvalificerad för och resten inte och det tycks vara den biten han vill ha. Tyvärr kan man ju inte vara bra på ALLT här i livet. Och jag har bestämt mig för vad jag vill göra med mitt liv. Därför känns det inte så hårt om jag nu inte får detta jobbet. Jag skall plugga!! Massor men bara kvällstid och sånt som jag vill plugga. Nånting inom sälj/kundtjänst/inköp blir det nog. Eller nåt annat. Nu skall jag ha papper på allt jag kan.... Och sedan skall jag använda varenda poäng för att tjäna pengar på eller makt, för det är väl så man gör nu för tiden... jag vill inte bara bli nån bitter gammal kärring som blir rädd för förändringar och gnäller över allt. Jag tänker hänga med så gott det går. Det gäller bara att hitta sina egna lösningar på allt. Och ångtåget har precis börjat rulla nu så det är bara att hänga på..

I morgon blir det öl med jobbet. Kul. Ha det så gott i höstrusket (fast det var underbart idag)..


Kommentarer
Postat av: Sofie

Hej! Tack för din kommentar.. jag har gjort min header själv :)



Ja, att jobba på särskola kan vara hårt.. men man får igen så otroligt mycket :) När man ser elever utvecklas.. dessa små steg.. som är så stora för dem.. Det är härligt.



2008-09-24 @ 21:31:52
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0