Min vingliga resa har nu starta ordentligt

I dag är det fredag den 4 december och jag har sedan ett tag sedan slutit avtal med mig själv att jag måste gå ner i vikt och lära mig karaktär, både i ord och handling.
Min metod heter PreNet och innebär att man startar med en konsultation där man mäter kroppen och gör en screening där man kontrollerar mängden vatten, muskler och fett i kroppen. Utifrån de värdena bestämmer konsulten hur mycket kolhydrater och protein man skall ta. Mycket handlar om långsiktigt kostlära och att bedöma med ögat hur mycket man äter ifall man inte själv tillagar det man äter. Man mäter sedan kontinuerligt kroppens värde var 14:e dag.
Min startvikt i måndags när jag skrev in mig var 114 kg. Prenet startar med 2 stycken dagar när du intar endast måltidsersättning  5 gånger dagligen. Meningen med dessa dagar är att ge kroppen exakt vad den behöver och när den skriker efter mer skall den lära sig att förbränna det som är lagrat i övervikten
Idag var min första dag med endast måltidsersättning som innehåller allt kroppen behöver. Det gick jättebra i morse och jag planerade in mina shaker kl. 8, 11, 14, 17 och 20. Förutom detta måste jag även dricka minst 2 liter vatten. Kaffe och te är ok också även med lite mjölk i.
Jag kände när jag kom hem att kroppen börjar nu förstå att något är på gång. Börjar frysa, och är sjukt sugen på något salt.. Oliver skulle vara underbart just nu när klockan är ca 18.30. Det är tufft.. Det blåser som helvete ute och har ingen lust att gå ut med hunden som i andra fall är ett bra tidsfördriv men jag föredrar att vara inne just nu och tycka liiiiite synd om mig för jag är sååå sugen på nåt salt... Over and out,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0